Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av jan Eriksson - 31 augusti 2010 23:10

Det var i dag som jag skulle få mitt samtal med min närmaste chef.

Tiden tills jag skulle vara där ägnade jag till att prata med lärarna som jag jobbar med. Klockan närmade sig tio och jag gick för att ha det beställda samtalet, chefen kom två minuter innan, och bjöd till och med på kaffe.

 

Hon ursäktade sig för att hon inte hade haft det samtalet mycket tidigare men hon har ju så mycket att göra. Hon låtsades i alla fall vara intresserad av vad jag har gjort tidigare i arbetslivet och kanske hon också upptäckte att jag har en bred bas att stå på.

Att jag sen inte är rädd att jobba med elever både enskilt och i grupp hoppas jag att jag fick fram. På slutet passade jag också på att fråga om det inte borde vara dags för lite lönerevision, min lön är ju inte mycket att hurra för efter så många år och så stor erfarenhet av ungdomar med problem.

 

Eftermiddagen sattes av för att leta lite efter lämpliga uppgifter till eleverna så att dom får lite formler och annat samlat i ett kompendium, jag hade hittat lite gammalt materiel som kan vara användbart.

 

När jag sen stog och väntade på bussen hem kom en granne härifrån Vittinge så vi pratade, jag talade om att jag skulle ta bussen till Heby så jag kunde handla lite. Hon undrade varför jag inte handlade i stan när jag i alla fall var där, men jag vill ju inte bära längre än nödvändigt, hon tyckte också att det skulle ta så mycket längre tid att åka så.

Resan gick bra och när bussen hade passerat Morgongåva, 7 kilometer bortom Vittinge, så hörde jag hennes röst, hon hade blundat till en stund, så även hon fick åka till Heby och vända   

 

Det är ju tisdag så jag har sett på speedway, jag åt framför TV det blev någon typ av mjukt bröd med köttfärssås, gurka, tomat, rödlök, banan, riven ost och chremefraish med tacosås.

Senare på kvällen blev det spel och prat här vid datorn. Jag vann lite och förlorade mera.

Mina vänners bloggar har jag ju också läst.

 

Ovido - Quiz & Flashcards