Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av jan Eriksson - 26 augusti 2010 22:58

I dag gjorde jag ungefär så mycket på jobbet som ledarna tror att jag gör.

 

Jag fick i alla fall lite positiva kommentarer av en lärare,habn tyckte att det var bra att jag så ifrån.

 

När jag sen kom hem på eftermiddagen tog jag en siesta innan jag började göra iordning en deg till frukostbullar. Det blev ett tankefel när jag skulle ha i kryddorna, jag tog anis och timjan istället för att ta anis och fänkål. Det kan nog funka det också.

Degen hamnade på jäsning i en bunke samtidigt kom sonen och han ville åka till Uppsala och handla lite! Hur skulle jag nu göra med degen? Jag testade det gamla receptet med kalljäsning, in med den i kylen medans vi var borta.

Det tar ju inte så lång tid att åka till Uppsala, det blev ebn del handlat och när det var gjort så var sonen sugen på burgare. Mc Donalds ligger ju i samma hus som MAXI så vi gick in där och då kommer beskedet, -" Det går inte att få några strips eftersom fritösen har pajat" som kompensation så bjöd kassörskan på en mellanCola.

 

Väl hemma igen så satte jag på ugnen, tog ut degen från kylen och delade upp den i lagom bitar, rullade bullar och satte på ugnen. Det jäste fint och när dom hade svalnat lite så måste jag ju testa vad det smakade, det blev klart godkännt.

Ovido - Quiz & Flashcards