Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av jan Eriksson - 12 augusti 2010 21:57

Det började med att programrektorn stormar in i lärarrummet och "beordrar" oss att byta till en lektionssal, där fick vi lite information om droger, det är sånt som alltid är bra att få, men jag orkar inte med lärare som alltid skall höras även om dom egentligen inte har något att säga.

 

Sen var det en kort sittning om coachning ja man skall visst stava så. Inte så intressant att få det på 1½timme när jag redan har en kurs på en vecka. När jag satt där så kom det ett SMS om att nu fanns resten av min beställning att hämta på posten.

 

Lunch och lite vila, därefter var det genomgång av den temporära mentorspärmen, segt som sirap men det ringde på min mobil. Det var FJ från frivården som undrade om jag kunde ställa upp på kort varsel, klockan var två och hon undrade om jag kunde ställa upp halv tre. Jag hade inga problem att gå ifrån den genomgången =) Meddelade att jag blivit kallad och angav att det var en sorts elevuppföljning.

 

En snabb resa till förutbestämd plats och letande av parkering, som jag hittade på Timmermansgatan, inte långt från stället jag skulle till.

 

Det blev mycket pratat och jag tror att FJ tycker att jag har vissa bra idéer om hur man är envis när det gäller den gamla eleven.

 

Han ville också se min "nya" bil och den dög väl, sen undrade han om jag kunde skjutsa honom till Lännakatten's hållplats och det gjorde jag.

 

Nu var det raka spåret till posten i Morgongåva för att hämta paketet, nu var det ett mycket större paket. När jag kom hem så kollade jag igenom att allt var med och det verkade som att det var så, inkoppling det får anstå till helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards