Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av jan Eriksson - 2 augusti 2010 14:17

Det är ju söndagen jag tänker avhandla nu.

 

Först och främst tog jag en sovmorgon.

Efter frukost så började jag förbereda middagen, det var benfri fläskkottlet som skulle stekas för att sen få puttra i sin sky. Potatisen måste ju också fixas till för gratäng tar ju sin lilla tid det också.

 

Som ni som läser redan har förstått så är jag intresserad av motorsport, och det enda som sänds utan extrakostnader den här tiden är speedway, jag kopplade upp mig på SVTplay för att se det live. Det var en knepig föreställning som svängde än hit och än dit, det är ju så i den sporten, för att ta en vänsterkurva så vrider man styret till höger. När VM-tävlingen för lag var avklarad så lyckades Sverige till sist ta en bronsmedalj.

 

Nu vidtog lite bakning, mat åt jag vid datorn, jag satte en dubbel sats så att det skulle bli lite att frysa in också.

  

Jag lyckades att rädda fyra påsar till frysen   

 

En lite promenad till vår kiosk blev det senare på kvällen och efter den senaste tidens regnande följt av varmt väder har fått grushögen att blomma.

      Den här affischen innehåller det mesta, jag hoppas att det inte anses som hets mot folkgrupp när jag säger, -"Om du skall göra något som skall visas på offentlig plats, låt någon språkkunnig läsa igenom" På så sätt slipper man upprepningar, syftningsfel och språkgrodor.

 

Det var min söndag det.

Ovido - Quiz & Flashcards