Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av jan Eriksson - 29 augusti 2010 22:18

Fredagen var en ganska bra dag i skolan, jag fick en del kontakter knutna och även ett par Billyhyllor som jag skulle hämta på kvällen.

Snabbt hem för att sätta skruvdragaren på laddning, plocka ur sittdynan från baksätet och bege mig tillbaka till Uppsala.

När jag samtidigt var hemma så kollade jag ju om jag hade rätt insexbit till maskinen, döm om min förvåning, jag hade inte en IKEA-möbel i min lägenhet!

Resan och skruvningarna gick bra så jag fick tid att besöka ungdomsgården i Morgongåva också på kvällen, jag har ju jobbat där till och från i 18 år.

 

Lördagen ägnades åt en tur till Uppsala, det var en hel del som skulle införskaffas, sonen skulle ha ett par nya byxor, sen skulle ju "alla" elektronikföretag kollas av det var då jag upptäckte att det är vissa europeiska företag som tror att vi här uppe är lite bakom eller helt ointresserade av traditioner, det tycker jag är puckat!

 

På kvällen skulle jag ju se speedwayGP men der blev inställt, det blev att skruva ihop en bokhylla istället.

 

Nu är det söndag och jag har fixat en hylla till, tittat på SGP lagat mat, spagetti och köttfärssås, sen blev det ett hål borrat in till sonens lägenhet så att han kan få både bredband och TV.

En sväng blev det till grannen för att prata lite, han har brutit lårbenet när han föll från en plattform, så han är lite handikappad just nu.

 

Det var en liten rapport om vad som har skett här i byn/hyreshuset den senaste tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards