Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av jan Eriksson - 23 augusti 2010 22:08

  

Nattens måne.

Det var en vacker morgon med sol och lite blåst. Hamnade långt fram i bussen så jag hade dagens gratistidning som solskydd medans jag läste den. På så sätt klarade jag den resan.

 

När jag stog och väntade på stadsbussen så dök den andra elevassistenten upp. Han är även filmmanusförfattare och är nu inne på sin andra långfilm

Orion heter den första http://www.orionfilmen.se/

 

Väl på plats i skolan så hör jag att det inte finns något vatten, men jag lyckas att krama ur så att det räcker till fem koppar, kaffe måste man ju ha. Resten av förmiddagen går åt till att sitta lite i skymundan och lyssna på lärare och programrektor  inte så mycket blev sagt. Jag tog lunch klockan elva och sen satt jag och surfade tills det var dags att bege sig till bussen, det kallas friskvård.

  

 

I postlådan var det massor med reklam men också ett adresserat brev, klart att jag blev nyfiken. Det kom från ett företag som heter, Audionomerna Sweden AB, det är en privathörselklinik som erbjöd gratis hörselkontroll, är det så att man måste höra dåligt när man blir äldre, jag har ännu inga problem och eleverna är förvånade att jag hör vad dom pratar om sinsemellan sex bänkrader bort.

 

Eftersom det skall bli utflykt i skolan i morgon så måste jag packa lite, tre kameror, regnjacka och paraply. Lite senare satte jag mig med fötterna i ett skönt fotbad, och därefter blev dom smorda.

Ovido - Quiz & Flashcards