Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av jan Eriksson - 9 augusti 2010 18:32

I dag, den sista dagen som jag kunde sitta i telefon och vänta, tog jag tillfället att fippla lite med mitt internet och Tv uppkoppling.

Det blev ett samtal till Telia eftersom jag inte fick de svar jag ville ha på deras hemsida, men med luren mot örat och hemsidan öppen så kom vi tillsammans fram till en lösning.

 

Det kommer framöver att bli ett tvillingabonnemang till TV med en vanlig och en inspelningsbar box. Hastigheten kommer att sänkas, man får iaf inte ut mer när man har TV den vägen, sen la vi om så att det blir IP-telefoni, man kan ju ha det som enda alternativ numera så man behöver inte ha ett vanligt abonnemang.

 

När allt var till och omräknat så stannar kostnaden på i stortsätt samma summa som jag har i dagsläget, och då har jag två boxar varav den ena är en som jag kan spela in på, om det nu skulle vara så att det är något program som går när jag inte kan se, det går även att styra de inspelningarna från vilken dator som helst.

 

Då jag kan vara snabb ibland så fick jag in alla 25 lådor, som jag hämtade i går, mellan regnskurarna.

 

Då är vi framme vid njutningarna då, Jag har tappat upp vatten i mitt fotbad så nu sitter jag med fötterna i varmt vatten där det är både fotsalt och några droppar Oleumbasileum det är en doft som jag tycker om och det har ju vissa läkande effekter också.

Ovido - Quiz & Flashcards