Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av jan Eriksson - 21 augusti 2010 20:35

Jag skulle ju ha skrivit den här bloggen redan i går för att hålla mitt löfte om en blogg per dag.

 

Fredagen blev i alla fall en bra dag och om eleverna fortsätter att komma som dom har gjort de här första dagarna då skall det bli ett bra läsår. Lite information och en liten test på vad dom kanske redan vet i ämnet sen blev det hemgång i ettiden.

 

Den bussen jag tog ner på stan var en som gick från skolan tjugo över heltimme vilket gör att jag inte hinner gå igenom centralstationen och ta en "halvbuss", därför åkte jag lite längre för att kunna byta buss vid gamla brandstationen. Stadsbussen har ett litet försprång där.

 

På kvällen bakade jag semlor och för att ni inte skall tro att jag har blivit helt tidvill så får jag väl berätta att helt vanliga runda bullar/frukostbröd det heter semla i svenskbyggderna i Finland.

 

I morse låg jag och lyssnade på ljuden från landet, det var en skördetröska som dunkade fram och som varnade när den backade, klockorna vid järnvägsövergången klingade igång först i otakt sen kom dom i takt innan tåget passerade, vad som sen fick upp mig var grannens gnällande och stånkande gamla Volvo, jag förstår fortfarande inte att den lyckas röra sig.

 

Mat måste man ju ha och det skapar helt naturligt disk.

Lite testning av nya TV-boxen blev det ju också innan jag satte mig för att laga en beredskapsväska till en av mina gamla kameror. Det blev att leta reda på ett par små stoppnålar, efetrsom dom helst inte skall vara vassa. Sadelmakeri kan var aavslappnande.

 Jag satt på datorplatsen   

 

Man använder falsk sentråd när man syr i läder, jag testade med svart lintråd men den var tungsydd.

 

Nu är det väl dags för lite rekreation vid datorn innan det är sovdags.

 

Ovido - Quiz & Flashcards