Direktlänk till inlägg 28 april 2010

en helt vanlig onsdag

Av jan Eriksson - 28 april 2010 22:15

Detblev en dag då inte särskilt mycket hände. Först var det att hjälpa till på lektionen i svenska. Det var egentligen det enda elevarbete jag skulle ha en sån här onsdag.

Jag var in till mattelärarna och anmälde mig till avslutningsresan, som kommer att gå till Skokloster men det är ju et tag dit fortfarande. Sen blev det att försöka få tag i en lärare för att överlämna ett meddelande, kollade alla språn och skrymslen han kunde tänkas att häcka i, men jag fick ge upp. Bestämde mig för att äta lite mat, och där sitter han och äter, det finns möjligheter att gå om varandra när det är två trappor som går till lärarrummet. Jag åt och passade på att svara på mailet jag fick redan i måndags, det gäller en gammal elev. Sen hände något som väldigt sällan sker, det ringde på min gamla mobil, och det var den gamla eleven, hörbarheten var en etta så jag bad honom att återkomma när jag har fått besked via mail. Sen fortsätter jag att prata med läraren och tro det om ni vill men då ringer min nya mobil, och det är en som jag skulle ha träffat i Heby på eftermiddagen som ringer och meddelar att hon är sjuk. Två samtal samma lunch =) >Sitter kvar och går igenom lite elever för att sen ta mig till bussarna på stan. Sitter och slappar på bussen, då ringer det igen, den här gången är det sonen som vill att jag tar ut lite matpengar till honom.

Kvällen blev seg för det fanns inte många att bråka med på nätet, däremot så hann jag göra två CD-skivor till en elev.

Nu har jag SMS-at lite fram och tillbaka till en mycket trevlig vän. så det är dags att sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards