Alla inlägg den 30 mars 2010

Av jan Eriksson - 30 mars 2010 21:58

I morse var det mörkt men ingen snö.

Skoldagen började lite som vanligt det blev att leta elever =) Den jag saknade var nästan framme vid sin bil en och en halv mil från skolan, men han kom så småningom att han då inte hade någonstans att parkera det bekymmrade honom inte så mycket jag fick tipsa honom om var han kunde stå utan att riskera böter. Jga fick också ett uppdrag at tringa Inläsningscentralen för att få en bok inläst. När jag sitter med den lappen så fastnar mina ögon på en anteckning om den helknepiga eleven, det skall vara en ny sittning i början av maj, jag antecknade datum och tid. Jag var ju inte sen att ta kontakt med Specläraren, och hon blev intresserad.

Nu var det dags att äta lite mat, jag hade med mig korv Stroganoff, det avslutades med en kopp kaffe.

 

Nästa arbetsuppgift är att få ner fyra killar till svenska i källaren, det var en mycket avslappnad lektion, eleverna såg på en film, och jag passade på jag också. Det var så avslappnat att en av eleverna somnade =) Filmen hette "Låt den rätte komma in". Den lektionen gick snabbt, och efter den var det en rast på trettio minuter, min specielle elev frågade om när han skulle vara tillbaka, och han fick svar. Är det någon som tror att han kom?? Nej då han kom inte, och det beror nog på att hans kompis inte har matte där och då. Han dök int eheller upp till nästa lektion. Vad man bör göra det har jag min åsikt om, men att få fram det till plånboken det är svårt. Det blev iaf en del tid över att hjälpa en annan kille med lite Exelltabeller.

Efter den lektionen var det hemgång, och jag hade tur så jag hann med bussen som lämnar stationsområdet kvart över fyra.

När jag precis hade fixat mig en kopp te och ett par mackor så ringer grannen. Det är problem med en liten barbar dator, den vill inte starta, jag skulle ta med sonen när han kom. Det var inte så knepigt för honom, han startade om den i säkert läge och flyttade tillbaka till en gammal startpunkt. Sen blev det lite snack, och jag lånade ut en ganska gammal tidning till grannen där man kunde läsa om lite gamla rallyrävar, bland annat Timo Mäkinen och Simo Lampinen, och eftersom grannen är finne och uppväxt i de kratsarna så tyckte han att det var intressant. Väl hemma så blev det att titta på hockey, kolla FaceBook och spela lite. Nu är det dags att avsluta dagens spel och skrivande.

Ovido - Quiz & Flashcards