Alla inlägg den 14 mars 2010

Av jan Eriksson - 14 mars 2010 23:42

Nu har fotbollssäsongen börjat och då skall det vara fotboll i alla kanaler som kan tänka sig att sända sport, men resonerar tydligen att sport=fotboll. Jag som är intresserad av motorsport har kanske i snitt en timme i veckan då jag kan se det om jag inte ansluter mig till Viasat också men det går inte att göra tillsammans med Canal+, även om jag skulle byta så innebär det att jag får upp till 30 fotbollsmatcher per vecka tillsammans med golf för att över huvudtaget få se lite formel ett. Sen finns det många andra lite udda sporter som jag kan tänka mig att se en av den är E-sport där man får se lag från olika orter och ländet tävla mot varandra i populära "TV-spel", det är mycket mer spännande än att se en person slå på en boll, visa en massa himmel och se en publik som inte ens jublar. Det var det om fotbollen.

 

Sen till de oförstående, hur svårt skall det vara att förstå att ett nej är ett nej??

I kväll ringde det upp en kille och erbjöd mig att FÅ två par kalsonger, och det var ju inte sälja han ville utan helt enkelt erbjuda mig dem gratis. Jag sa nej, men det dög ju inte som svar för honom utan han fortsatte med sin litania. Det är ju inget som du måste betala det är helt gratis. Jag la ju in ytterligare ett - Nej jag vill inte ha besväret att avsäga mig ytterligare leveranser, men det är ju så lätt var hans svar, - det är ju bara att gå in på vår hemsida och kryssa i att man inte vill ha mer. Det nejet har Du ju redan fått av mig var min kontringa, och jag undrar vad det är i ordet NEJ som Du inte fattar? Är det N , E eller J? Han gav sig inte och någon ursäkt för att han störde det fick jag inte heller.

 

Ett NEJ är ett NEJ i alla sammanhang!

Av jan Eriksson - 14 mars 2010 13:21

Fredagen var lyckad på så sätt att eleven gick på 100% av de lektioner han skulle, engelska har han valt bort att gå på. Sen var det lite pyssel med annat innan det var dags att åka hem. Under kvällen blev det inte mycket gjort.

 

Lördagen avsattes till en salaresa det behövdes ju något att äta igen. Vi tog bussen från Vittinge och var i Sala omkring en tio minuter efter tolv. Några affärer besöktes bland annat köpte sonen nya solglasögon, lite musik och några pennor. Vi tänkte gå och fika men det var knökfullt på alla trevliga ställen. COOP Extra fick bli nästa ställe, där inhandlades lite mat, och vi tog oss till busshållplatsen, för att kunna stå i solen medans vi väntade gick vi en extra. Där fick vi stå i en och en halv timme så dåliga är kommunikationerna en lördag strax efter det att butikerna stänger. Inte nog med att vi fick vänta länge vi riskerade hela tiden att bli översköljda med smältvatten, en stor pöl hade bildats vid hållplatsen, och det var inta alla bilar som visade hänsyn, samtidigt kan man inte säga att det var de yngre som visade minst hänsyn, nä de som hade sämst koll var äldre damer i finare bilar. När vi sent om sider kom hem blev det hamburgare framför TV där det var bandysemifinal. Senare på kvällen satt jag och såg en spännande match mellan Luleå&Timrå i ishockey, Timrå vann så nu är dom framme i slutspel. Några betapetmatcher senare var det dags att sova.

Ovido - Quiz & Flashcards