Alla inlägg den 3 mars 2010

Av jan Eriksson - 3 mars 2010 17:32

Ja när väl jag kom till skott då fungerade det inte här.

 

Det som hände i går var väl att jag blev ganska besviken på två elever.

Dom var på sin första lektion sen när dom skulle ha svenska så kom dom inte. först så "gömde" dom sig i omklädningsrummet, på väg ut därifrån upptäckte dom tydligen mig, och drog iväg åt ett annat håll. Jag gick till läraren och berättade att dom hade försvunnit. Jag passade på att ta en liten rökpaus, och då upptäcker jag dem igen, när jag går ut genom dörrarna så går dom iväg, den här gången till en MC-firma som ligger efter samma gata men nästan en kilometer bort.

 

Ja inte blev jag förvånad när dom inte heller kom till de följande lektionerna.

 

Jag rapporterade till deras mentor, så nu ligger bollen där, men jag tycker att får man en så pass dyr plats,  som faktiskt specpedagogplatserna är, efter det att man själv har önskat sig det då skall man verkligen ta vara på tiden.

 

Tidigare på dagen så kom läraren(mentorn) och var pratsugen. Han har stora problem hemma, kvinnan han bor ihop med vill inte ha det som det är, han jobbar för mycket hemma, och blir det ingen ändring så lär det bli separation där.

 

Under dagens promenadet i korridorerna så kommer det en lärare i samhällskunskap och ställer frågan, -"den tjugofemte"? längre hinner hon inte innan jag svarar -"att då har jag bokat in att sitta skrivvakt" Vad bra sa hon har XX pratat med dig redan? -"Nej men jag hörde en annan lärare prata med sina elever att det var en dag som skulle ägnas åt restprover" =) Senare så stötte jag på samma lärare och passade då på att fråga om hon tillhörde FN-projektet, vilket hon inte gjorde, jag blev nämligen ganska förvånad, när jag ser att i kiosken i skolan säljer man drickor som är formade som handgranater, det är ju fel överallt men framför allt i en skola som är involverad i ett FN-projekt. Tänk om någon driftig tidning skulle få nys om det då har skolan mycket att ställa till rätta.

 

Nya satser nya vinster.

 

I dag var det karraktärsämnen, det är så på onsdagen när det är kärnämnesveckor. Det som skulle göras i dag var att eleverna fick en "skrivning" där dom skulle redovisa lite om det dom hade i läxa över lovet och en vecka extra, det var väl lite si och så med redovisningarna, vissa orkade knappt skriva men en kille han skrev så att pennan glödde, ja det är ju inget ovanligt närdet gäller honom. Noggrann och systematisk, ett verkmästarämne =)

 

Som vanligt så skall den här typen av elever ha raster. För det första så saknades det ju "slappisar" redan på morgonen, efter en kortrast på fm försvann den första, på lunchen nästa. Jag undrar varför man gick dit överhuvudtaget.

 

Hur skall jag nu knyta ihop den här bloggen för att den skall bli lite positiv?? Jo jag kan ju berätta att jag har laggt en option på en bil som elever i skolan har som läroobjekt. Jag kan inte få köpa loss den innan första april, för det första så skall den besiktigas och för det andra så finns det inga vinterhjul till den, det är ju olagligt att köra med sommarhjul till sista mars. Vad är det då för bil jag kanske köper?? Jo det är en gammal Mercedes 1988 tror jag men jag skall kolla närmare, det är en 200 men det får väl duga att leka bonde =)

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards