Alla inlägg den 29 mars 2010

Av jan Eriksson - 29 mars 2010 22:36

Blåmåndag är visst ett gammalt namn på måndagen i påskveckan, här i Vittinge föll det jättestora snöflingor nar jag tog mig upp kvart över sex i morse, men bara en mil längre öster ut hade det inte kommit en flinga. I skolan började dagen med att jag blev med en bil som förhoppningsvis skall fungera ett år eller två. Det är en gammal Mercedes 200, nybesiktiged med två tvåor(åtgärdade), men ombesiktning måste det till.

 

Då var det dags att ta hand om lite elever, han som egentligen inte skulle gå där hade först matte, det gick väl sådär, han räknade rätt men jag tror inte att han har koll på vad det är han gör. Läraren där ville prata med mig också om hans framtid och jag berättade vad jag hade hört, han skall vara kvar det är ju en lönsam elev, han kommer ju från en annan kommun. Men sen är ju frågan om den kommunen är fortsatt intresserad av att betala när dom får reda på att det är pengarna och inte resultatet som styr. Läreren skulle ta kontakt med de som styr, och att hans mentor var den enda som var inbjuden på EVK det förstog hon också för att han kan verka tuff men är en vekilng när det kommer till kritan, han är nog rädd om jobbet och måste därför smila in sig. Speclärarinnan däremot är en "tant" med skinn på näsan =).

 

Vi får se hur det avlöper när hon har jobbat färdigt med de som tillber Mammon.

 

Sen var det han som strular/missar, han hade inte kommit till sin första lektion så jag gick för att leta efter honom, då möter jag honom i korridoren. Jag får ett litet snack med honom och säger att nu får du sköta dig själv, men jag kanske kommer och kollar om du går på nästa lektion. I samma veva fick jag ett SMS med innehållet - det gick bra, utan avsändare naturligtvis. Jag funderade ett bra tag innan jag kom på att det var från den eleven, jag hade ju skickat ett i onsdags förra veckan där jag frågade hur det hade gått på AF =)

 

Andra speclektionen gick den också, kanske inte så mycket intresse från den elev jag förljer men han var iaf där. Efter den lektionen blev det mara prat, och vi kom fram till att han har klarat grundskolan genom att svara ja, då slipper man ju flera frågor, att han sen inte har en susning om vad han har svarat på det har man tydligen inte brytt sig om, han har varit lätthanterlig.

 

När jag sen kom hem så blundade jag en stund, spelade betapet och höll koll på hur det gick för Almtuna, det gick inte bra i kväll =( förlust mot AIK.

 

Ovido - Quiz & Flashcards