Alla inlägg den 11 mars 2010

Av jan Eriksson - 11 mars 2010 21:42

I morse när jag vaknade kände jag en konstig lukt i köket svårbestämbar, någonting mellan plast och tvål. Jag kunde inte härleda det. Jag åkte till jobbet då det inte var någon maskin eller annat i lägenheten som luktade. En skoldag som inte gav så mycket elevkontakt. Den elev jag "sparkar" runt hade ju idrott första lektionen sen en lektion som var inställd, sjuk lärare, därefter lunch för att sen ta sig till sin specengelska. Under tiden så satt jag och skrev lite omdömen om eleverna i klassen, det är ju inte mitt jobb men jag har ju lite koll på vad som händer. Mat blev det ju även för mig, jag var och inhandlade en matlåda fylld med stekt potatis och rödspätta, den åt jag på lärarrummet.

 

sen var det ju det här med reklamation, om jag köper en produkt och den trots att firman som har sålt den så har man ju rätt att få en ny produkt eller pengarna tillbaka. Vore det inte bra om samma sak gällde elever. Jag tänker p åen elev som inte lägger två strån i kors, han har inte godkännt från grundskolan, sen har han fått en massa specialhjälp, och han orkar inte ta till sig den hjälpen. Retur till avsändande skola där dom får ge honom både undervisning och ett moget uppförande, som det är i dag så vandrar han runt som en zoombie utan egen drivkraft. som Elvis sjunger "Return to sender"

Ovido - Quiz & Flashcards