Alla inlägg den 17 mars 2010

Av jan Eriksson - 17 mars 2010 20:58

Morgonen började med att jag fick vara dörrvakt då läreren inte skulle hinna att släppa in sina elever(dörrarna är låsta utifrån), jag träffade också en kille som har koll på isracingSM så jag passade på att fråga var man hittar förköpsbiljetterna i stan, Du jag skall kolla Du kan nog få ett par av mig =) sen var det dags att möta slarvputten. Min fösta fråga till honom var - var har Du min penna? -Ja den ligger väl kvar där inne i klassrummet, oki hämta den då, lång paus. Sen frågade jag igen, jaha menar du nu, naturligtvis menade jag nu. Jag gick och rökte och na lommade iväg. När han kom tillbaka så var det naturligtvis utan penna. då får Du väl köpa en till mig då för jag behöver den så att jag kan låna ut till andra. Men jag har ju inga pengar, men kaffe det hade han köpt, han fick låna till en penna också. När han sen följde med sin kompis ut för den killen skulle röka, så bara gick han utan att kasta kaffemuggen, när han var fem meter bort så frågade jag om den skulle stå kvar där, han vaggade på kroppen och kom och hämtade den. Jag kan vara snäll men om man inte bryr sig om andras saker eller är helt nollad då kan jag bli "a pain in the ass". Nu var det dags att gå på SPSC-lektion. Inte blev det mycket gjort där heller.

 

Nu fick jag matrast, och en massa prat om både elever och annat.

Jag hade ju inte mer som var bokat så jag tog och kollade upp om "gårdagens tjej" hade kommit till skolan i dag och det hade hon enligt den kompis som hämtade böckerna. Efter maten så var jag och tittade att de flesta eleverna hade kommit till idrotten, och det var relativt många där.

 

En promenad ner på stan i det vackra vädret kan väl kallas för rekreation på arbetstid, man skall ju ha sån också.

 

Resan hem var avslappnande.

Väl hemma så vispade jag ihop en pannkakssmet, och då ringer det på dörren. Utanför står det två "tjejer" som säger att dom vill sänka mina telefonkostnader. Jag frågar hur!  Tele två, men jag är ju missnöjd med det bolaget för dom kan ju inte leverera mobiltelefonsignaler här fast det är relativt tättbebyggt, men det är ju det fasta dom skall minska räkningarna på, och jag frågar hur! Efter att han snoppat av deras erbjudanden med samma fråga så säger den yngre av tjejerna, som har fört deras talan -Nu förstår jag inte. Hon hade nog inte traffat en som jobbar med "dampungar" hela dagarna , och som orkar ställa samma fråga 100 gånger för att få ett svar och inte bara bortförklaringar. Dom undrade varför jag ville ha kvar mitt DYRA abonnemang! Jo svarade jag _Hellre betalar jag lite mera föpr att åka en buss som kommer när den skall komma än att betala lite mindre för en som inte kommer. I det skeendet ser jag att den äldre av kvinnorna skjuter tillbaka sitt visitkort i sin pärm, hon hade dragit ut ett till hälften, Japp jag hade vunnit =)

 

Hur skall dom troa att jag skall byta en fiktiv volvo 740 , tråkig lite dyr i drift kanske inte den snabbaste eller snyggaste bilen, mot en kromad cykel med punktering på ett av hjulen??

 

Kvällen ägnades mestadels åt att spela, men också pannkaksgräddning.

Ovido - Quiz & Flashcards