Alla inlägg den 28 mars 2010

Av jan Eriksson - 28 mars 2010 22:36

Först lite om lördagen. Jag vaknade i skaplig tid så jag var ut med sopor halv elva, samtidigt passade jag på att ringa på hos grannen, som jag skulle ut och åka med, han vaknade av att jag ringde på =) Vi bestämde att det var lämpligt att åka i ett tiden. Först skulle vi in på Maxi en liten sväng, jag behövde tiobak och han behövde pengar. Redan halv två rullade vi in bakom läktaren på Studenternas, det är ju så att han har handikapptillstånd ett tillstånd som även gjorde så att vi inte behövde betala entré. På läktaren hittade vi bra platser som vi ogärna villa lämna, det blev att gå i omgångar när det skulle köpas korv i pauserna. Tävlingen var en härlig upplevelse men fart och fläkt, en del omkullkörningar och ihopkrokningar gjorde att det drog ut på tiden. En av förarna blev så pass sakdad att man tog honom till UAS. Finalerna närmade sig och ett av de sista heaten fick en förare punktering i sista kurvan och for okontrollerat in i fundamentet till startgrinden, som tur var dämpades resan av skumfyllda plastdoningar, men lite ont där ryggen byter namn det fick han allt.

 

Under tiden det här pågick så var det ju en annan fest på is i Uppsala, Almtuna mötte Södertälje hemma, så jag satt med radion i ena örat undet den tiden, tyvärr så förlorade Almtuna.

 

Nu var det dags för den första delfinalen B-final, den som vann den gick in i A-final sen. Det blev mycket jubel då det var en hemmaförare som tog sig dit, förövrigt samma som hade rammat startgrinden. Nu återstod bara att se om Posa Serenius skulle ta sitt 21:a SM-guld, inte blev det i år men han kom in som god tvåa. Det är bra gjort av en "kille" som har fyllt 63, nu var ju inte vinnaren heller någon spoling med sina 52 år.

 

När jag kom hem så somnade jag på sängen trött både av att ha suttit men också på grund av att det blev dålig mathållning. Jag var iaf saknad på nätet det värmer.

 

Då är vi framme vid söndag, den här som är förkortad. Jag sov till tio och sen blev det lite av varje innan det var dags att inta tvättstugan, väl där nera så upptäcker jag att det bara finns en maskin numera, jag hoppas att den andra också kommer på plats snart. Så det har varit tvättstuga, matlagning och senare lite nätspel den här dagen. Nu är jag trött så jag skall bara skörda och natta kompisar sen skall jag bädda rent och sova.

Ovido - Quiz & Flashcards