Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Då torsdag = fredag

Av jan Eriksson - 29 april 2010 22:21

Vaknade nä jag slog upp ögonen fem över sju, det är ju då bussen lämnar Vittinge. Inte mycket annat att göra än att leta reda på numret till läraren jag jobbar med, och ringa och säga som det var. Det var OK jag skulle ju bara bli en halvtimme eller så försenad. Snabba ryck, på med kaffe, in på WC, en snabb rök på balkongen och sen fram med matlådan. Dricka kaffe vid datorn en snabbis. Då kommer ett SMS det är en annan assistent som meddelar att han är sjuk, ringer läraren att det är ändrad dag för mig och ställer tillbaka matlådan. Dags att gå till bussen. Kommer dit i god tid. När jag sen sitter på bussen så kommer det ett nytt SMS eleven är också sjuk.  Ett nytt samtal tlll läraren =) Då var matdosan i kylen och någon pedagogisk lunch skulle det inte bli.

 

I skolan var det lite dagenföre stämning alla elever bara planerade hur dom skulle festa först i kväll "Kvalborg" och sen i morgon, först skulle dom dricka öl därefter forsränningen för att sen fortsätta att dricka, man kan bara sucka.

 

På eftermiddagen kom en tjejkompis till tjejen som går i klassen, då kom fjortis och blöjraggar fasonerna fram hos några av killarna, drar man ner byxorna så långt att det ser ut som ett Cykelställ i bak och fjantar runt med toapapper medstoppat då undrar jag på om unga i dag är mogna. Inte gjorde vi så löjliga saker för att impa på tjejer. Visst busade vi också men det var på helt andra grunder.

 

I postlådan i dag var det ett brev från kriminalvården, ja jag skall inte skrämma er, det är angående att jag har blivit tillfrågad om att ställa upp som lekmannaövervakare för en gammal elev.

 

På kvällen dök en mycket trevlig vän upp på nätet =) så det blev prat och spel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards