Alla inlägg den 28 februari 2010

Av jan Eriksson - 28 februari 2010 18:33

Dis och dimma lite småsnöande hela dagen inte är det så man vill ha söndagarna.

 

Jag vaknade ganska sent i morse och sonen ännu senare. Det jag började med var att försöka ta mig runt på Transportstyrelsens hemsida, men det var tji, bara sidor som inte ville visas. Det blev att ta fram telefonen i stället och ringa deras självservice. Varför gör jag allt detta jobb? Jo det är ju så att min 360 som just har fått nya bromsar endast går att framföra i 30km/h och det undet stort klagande från växellådan/slutväxeln. Då det var sista dagen för skatteinbetalning i dag och sista för ombesiktning i morgon så fanns det inget annat att göra än att ställa av den. Någon "ny" bil har jag inte hittat så det blir att åka buss för sonen också den närmaste månaden.

 

För övrigt så har det varit en bra dag med mat, lövbiff och stripes med bearneasesås. När stripsen var klara satte jag in en sockerkaka, det gäller ju att passa på när det redan är varmt i ugnen. För övrigt så har jag pratat med vänner om både ditt och datt, kanske något mera också.

 

Nu skall jag göra lite kvällste och bre en macka.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards