Alla inlägg den 25 februari 2010

Av jan Eriksson - 25 februari 2010 22:31

För de flesta är det ju lönedag den 25:e men inte för oss som jobbar i kommunen vi får allt vänta två dagar, tur att det är en lördag. Men jag åkte med sonen till Hebu iaf för han skulle lämna matpeng. Det blev både det ena och andra handlat men ibland så måste man göra det.

 

Buss det fick jag ta hem för han åkte ju till jobbet, och som vanligt såg jag precis se bakänden av bussen en halvtimme till nästa, och inga lurar till mobilen.

 

När jag kom hem så värmde jag upp några varmkorvar som jag åt med rödbetssallad. Av den maten blev jag sömnig och somnade på sängen och sov tre timmar, klev upp och var om möjligt ännu tröttare. Posten hämtade jag in i sextiden.

 

När det sen blev kväll så blev det lite spel på betapet. Jag skulle också titta på damkronornas bronsmatc, men inte visade man den på TV där var det längdskidor i en kanal, curling i en annan och tro det om ni vill det var nordisk kombination, medn backhoppning på programmet. Det är skönt att det finns radio och där hörde jag en spännande match som gick till förlängning, där det tyvärr blev så att Finland vann.

Ovido - Quiz & Flashcards