Alla inlägg den 4 februari 2010

Av jan Eriksson - 4 februari 2010 22:12

Buss till Uppsala igen då eftersom min bil stog upphissad.Jag fick även fribiljetter till söndagens isracing av en elev.

Dagen började med att eleverna tog av bromsarna och började att passa in alla detaljer.  Men man märker också att en fästdetalj är mycket korroderad. Det blev för mig att ta en tur till BILTEMA. Innan dess så sa jag till en kille att han hade dålig attityd till det han skulle göra. Eleverna fick rast och efter den kom inte den eleven tillbaka. De andra fortsatte även om det var i makligt tempo. Efter ett tag kommer en "elevstödjare" tillsammans med en studierektor, dom letade efter just den eleven, vad som var anledningen fick jag inte reda på då. Lunchen närmade sig, och när vi åt då fick jag reda på vad som hade skett. Eleven hade varit på biblioteket där hade han porrsurfat och visat resultatet för en biblioteksanställd, och vad det resulterar i det visar sig väl framöver.

 

När eleverna fick de sprintar som behövdes så fick dom även en påse bilar =) det var extrapris på det på BILTEMA.

 

 

Sent omsider på eftermiddagen hade jag nya bromsar och tog en tur hemåt för att köra in dem. Det luktade nya bromsar men dom är helt underbara.

 

En sak glömde jag att skriva ner i går. När jag satt på bussen så kom det en slängig kille som jag visste att jag kände igen men jag kom ju inte på namnet. Det var på sätt och vis en bra upplevelse jag trodde nästan att han hade gått vidare då han hade stora alkoholproblem när vi jobbade tillsammans för snart 20 år sen. Visst syntes det att han var sliten men han var bättre än när han jobbade.

Ovido - Quiz & Flashcards