Alla inlägg den 24 februari 2010

Av jan Eriksson - 24 februari 2010 21:34

Det är sportlov och jag har inte sportat   

 

Jag tog och tvättade av köksförnstren på insidan det behövdes verkligen, men det har man inte märkt när det har varit snö och mulet i helgerna.

 

Det har ju varit en hel del lyssnande på radion under dagen, då hör jag, att eftersom det är så kallt och så mycket snö kommer man att behöva stänga vissa skolor, och den tiden som försvinner skall tas igen i sommar. Tänk vad fel man tänker, det lov som numera kallas sportlov var från början inte ett lov för att man skulle kunna hålla på med vintersporter. Det infördes under 40-talet för att spara på ved och kol under den kallaste perioden. Så det väder vi har nu är ju vad man kan kalla ett helt normalt väder.

 

Lite mera har jag ju gjort, Den pärmsnurra jag har haft i sovrummet skall få sin plats i källaren, och en fotölj skall stå där i stället.

Ovido - Quiz & Flashcards