Alla inlägg den 20 februari 2010

Av jan Eriksson - 20 februari 2010 11:01

Torsdagen bara försvann, en ny lärare för eleverna skulle förklara det där med hydraulik. Naturligtvis så var det en del elever frånvarande och hur dom skall lära sig det ja inte vet jag? Vad eleverna märkte det var att läraren svor ganska mycket , och jag hängde upp mig på att han för att vara cool eller för att framhäva att kvinnor kan, ofta använde min mamma eller eran mormor, kan det eller det. Jag anser ju att det är fel sätt att ga akt på genus, snarare att det ger en negativ klang, men det är ju min personliga åsikt.

 

Fredagen började med kallt och en massa snö, jag tycker att det får vara nog nu. Det blev en kort fredag för läraren behövde fixa ett ärende och eleverna protesterade inte. Då jag stog och väntade på att min buss skulle komma så hörde jag på radion att man nu hade börjat bärga den lastbil med släp som hade kört av vägen väster om Morgongåva på morgonen, en timme skulle vägen vara avstängd, då mellan 15&15. Senare på em blev den avstängd igen och ytterligare en tredje gång sent på kvällen, det blev långa köer och ledbussarna ville inte åka den smala omvägen.

 

Lite spel och mycket hockey blev det för mig på kvällen.

 

Nu till ett dilemma.

 

Vart vänder man sig och hur lägger man upp ett problem?

 

I grannbyn finns det en person som far fram med sin EU-moppebil helt utan att ha förståelse för att det finns andra trafikanter. Det är full fart och tvärstopp när som helst och var som helst. Detta har pågått i flera år men hans mentala status är i starkt dalande och det är bara en tidsfråga när han förorsakar en svår olycka. Det senaste jag hörde, alltså inte vad jag själv sett vilket är nog i och för sig, var att han stannat på riksvägen för att svänga och sen bara svängt över tio meter framför en linjebuss som fick tvärbromsa så att bakre delen av ledbussen ställde sig på tvären. Det skulle inte förvåna mig om en lastbil tar honom framöver då blr det bara smulor av hans plastbubbla och mycket synd om lastbilschaufföre. Att han är olämplig att framföra fordon kan väl sägas som så att han har kört slut på 15-20 EUmopeder och minst fyra EUmopedbilar, ingenting håller beroende på körsätt och frånvaro av förståelse. Många i samhället terroriseras också av hans framfart, vuxna, i medelåldern, hör ju att han kommer och håller sig undan men hur är det med barn och gamla? Att han sen åker runt runt runt på alla gator det är ju också störande.

Ovido - Quiz & Flashcards