Alla inlägg den 26 februari 2010

Av jan Eriksson - 26 februari 2010 18:57

Här breder dimman ut sig som ett oigenomträngligt blött täcke.

 

Men nu till det viktiga jag är åter igen sur på Telia eller som det oftast kallas numera Felia (skriv gärna och fråga från kundtjänst ni läser ju det här) Det är så att jag har en ny mobil från det företaget och nu när jag skulle ringa sonen kom det upp "endast nödsamtal"  jag blev ganska konfunderad men drog mig till minnes att jag har en räkning som skall betalas, en snabb koll gav vid handen att den skall betalas senast den 26/2 20010 och vad jag vet tar inte den dagen slut förrän vid midnatt, dit är det fortfarande fem timmar. Man borde kunna begära mer av ett så pass stort företag, jag skulle vara mindre arg om det vore en "skruttfirma" men det är väl det det är numera. Man kanske rent av skulle kunna tänka sig att man skickar ett SMS och påminner innan man stänger av. Nu har ju personelen på 90200 gått för helgen och någon service finns inte att tillgå, jag tänker inte ringa deras internnummer även om jag skulle kunna göra det. Nog om det företaget och deras kundpolicy.

 

I morse var jag ut på balkongen för att röka, jag stog och tittade och lyssnade på snön som föll från träden med rassel och plask, då får jag höra ett rytmiskt klomp klomp, jag tittar upp och där bara 25 meter bort kommer en älg travande i skogskanten. Bor jag på landet eller bor jag på landet?

 

Nu ringde sonen och det verkar som att något har rasat på bilen, jag misstänker växellådan, varför ??????

Ovido - Quiz & Flashcards