Alla inlägg den 3 februari 2010

Av jan Eriksson - 3 februari 2010 20:52

Resan in till stan skedde med en mycket trevlig chaufför, han kollade om det fanns platser till de han tog upp och han stog även stilla så att passagerarna hann sätta sig innan han startade =)

 

Dagen på jobbet började med att jag skulle sitta och vakta medans en lärare skötte en annan klass, han har nu två klasser när det saknas lärare. En liten undran från mig om vad facket tyckte om det resulterade efter en halvtimme att den klassen fick ledigt, han hade pratat med studierektorn, så nu ligger jag väl inte så bra till där, men troligen hade jag rätt det är inte rätt sätt att lösa problem som man hade kännt till i minst sex månader.

 

Det blev så att jag då gick till den ordinarie klassen och var med när det skruvades på min bil, inte gick det foprt men det rörde iaf på sig. När klockan var i tvåtiden så hade man bytt skivorna i fram och började med bakbromsarna, när dom var blottlaggda så fick jag förklaringen till varför sonen gjorde en 360 i måndags, beläggen på backarna på höger sida hade släppt totalt och det var i det ögonblicket han fick tvärbroms på höger bak =) Tur att det gick bra. Jaja det var bara att beställa nya backar och vänta tills i morgon, men då hoppas jag verkligen att jag får åka bil hem.

 

Fram mot kvällningen så fick jag in mina bilder i bilddagboken med hjälp av sonen och vårt interna nät. Nu sitter jag och väntar på att det skall bli lite betapet ett par timmar.

Ovido - Quiz & Flashcards