Alla inlägg den 16 februari 2010

Av jan Eriksson - 16 februari 2010 20:59

Den här veckan började som vilken vecka som helst. Lite funderar jag på vad en elev egentligen håller på med. Han släntrar in tio minuter efter de som är försenade och bara sätter sig, ingen ursäkt eller något förlåt att jag stör. Att han sen inte byter om när det är skruvlektion, han vill inte smutsa ner sig, utan i stället sitter han och läser helt andra ämnen och lyssnar på sin musik.

 

Samma sak hände i dag, sen till reorin bara satte sig, men läraren där favoriserar den eleven. Han får extralektioner när övriga läser det dom skall, men är han efter i ett ämne så får han väl ta igen det på egen tid, hans ryggsäck kommer att fyllas med sånt han skulle ha gjort. Jag tror inte att han är medveten om att han inte kan börja där han vill i tvåan. Men då hjälper väl läraren honom dit, sen finns det andra som också har det jobbigt men dom jobbar läraren på att få därifrån redan nu. Jaja det är hans beslut men jag ogillar starkt när man har "gullungar" och "strykpojkar". Jag skall nog ta och ta ett snack med SYV i veckan.

 

Något annat som hände i dag? Jo då jag fick skjuts med en av eleverna till Uppsala i dag, det var en övningskörning. När vi nästan var framme i Uppsala så var det stor poliskontroll, gissa om han blev lite nervös då    Det var ju första gången för honom. Men pappren var i ordning och nyktra var både han och pappan.

Ovido - Quiz & Flashcards