Alla inlägg den 26 juni 2011

Av jan Eriksson - 26 juni 2011 20:05

Då har midsommarhelgen passerat och jag får redovisa lite vad jag har gjort och inte gjort.

 

På torsdagen var jag och sonen till Sala och jag kände mig ganska förvirrad när jag skulle passera den här platsen före detta rondellen vid stadshotellet.

 

  

Hur man kör och går här det vete   .

 

När vi hade gjort stan så var det dags att handla det blev COOP och granne med det hittade jag den här fasaden.

 

  

Kanske inte den vackraste, men gården som finns där skulle kunna bli ganska häftig.

 

Dags för midsommarafton då, som avhölls hos dotter med familj, där var det grillat på menyn.

 

      Lite av varje av det goda åt jag allt.

 

När jag nu sitter här hemma börjar jag fundera på hur långt det är  till öststaterna.

 

  

Det ser ut som en bakgård i någon övergiven stad, och om jag skulle vrida blicken till vänster så ser jag en lastad lastbil som har stått på samma plats 1½ månad, två täckta skåpbilar, fyra andra bilar, en byggbarack, en båt plus en massa bråte. Att jag sen inte förstår språket gör att känslan blir ännu tydligare.

 

Varför inte gräset är klippt kan ju bero på att gräsklipparen har vuxit fast.

 

  

 

Nu skall jag ta och äta en pajbotten med vaniljsås   skvallra inte.

Ovido - Quiz & Flashcards