Alla inlägg den 13 juni 2011

Av jan Eriksson - 13 juni 2011 22:19

Första dagen utan elever, den började med ett möte klockan halv nio var lärarkåren på plats rektorn som hade kallat kom 08:40  

 

Det ältades hit och dit om jobb och tjänster, sen blev edt en hel del argumenterande om ett projekt som en "ny" lärare vill dra igång, men dom gamla uvarna hade ju de vanliga argumenten -"så har vi aldrig gjort förut, och vad skulle folk tycka om dom fick reda på att vi jobbar med en skrotbil (VW 1200) från 1967!!!!!!!! man skulle ju skratta. Att ha sånt skrot ståendes i ett år på lyft det är ju helt vansinnigt". Nu finns det ju andra skolor inom samma område som renoverar en buss från 40-50 talet och dom har involverat flera olika linjer på skolan. Att tänka sig att de olika årskurserna på den här skolan skulle jobba åldersövergripande det får nog vänta för det finns alldelesför många som har fastnat i sin roll och sina kurser. Trots att jag är näst älsdt i kollegiet så har jag nog ett väldigt öppet sinne. Det var första sittningen.

 

Jag passade sen på att göra färdigt det som eleverna hade påbörjat och det blev ett evinnerligt gnidande, med maskiner, innan det åter var dags att sitta på ett möte. Undet min tid i verkstaden hann jag höra en hel del gnällande om projektet. När alla möten var avklarade så gjorde jag helt färdigt och åkte hem.

 

Här hemma har det regnat, ganska mycket men kort tid, det blev kallare ett tag men nu är det kvalmigt igen. Matlagning stog också på schemat, det blev bacon och stekt potatis i sonens, och i men blev det nudlar, makrill, ägg, tomater och egentillverkad majonäs. Nu är klockan mycket och jag skall dricka ur mitt kvällskaffe innan det är dags att sova.

Ovido - Quiz & Flashcards