Alla inlägg den 12 juni 2011

Av jan Eriksson - 12 juni 2011 18:33

Fredagen avlöpte utan allt för stora problem, eleverna skötte sig bra och det blev en tidig hemgång. Kort vila hemma och sen iväg för att vara barnvakt. Hemma igen strax efter elva.


Lördag med mera barnvakteri   det är inte så svårt att se efter dem stora tjejen var hos en kompis, killen sköter sig själv med en del datorspel och lilltrollet är en sån som pysslar och leker med dockor och sandlåda ibland dockor i sandlådan. Det blev i alla fall en lång dag.


Någon söndagsvila blev det ju inte heller   eftersom jag skulle vara på plats innan klockan sex, svärsonen åkte hemifrån klockan fem och dottern skulle åka klockan sex. Som tur var så sov barnen när jag kom så jag kunde sträcka ut mig på soffan någon timme innan det var dags att fixa frukost till dem. När jag låg där och småsov så hörde jag att åskan drog fram över samhället inte så hårt men en hel del mullrande. Nu har jag kommit hem och har även hunnit att fixa matdosa till morgondagen. Kanske dags att vila upp sig lite inför morgondagens sittningar.

Ovido - Quiz & Flashcards