Alla inlägg den 23 juni 2011

Av jan Eriksson - 23 juni 2011 23:16

Det började ju som en regntung dag. En resa till Sala var inplanerad, det behövdes ju lite att äta i helgen. Regn det kom det när vi, jag och sonen, åkte till Sala och det var mycket svarta moln både åt Lånsta hållet och Uppsala. När jag kom fram till det som tidigare var den andra rondellen så hade man byggt om totalt, det var ett stort promenadstråk, och nybyggda parkeringsplatser, vad jag verkligen saknade var någon typ av markeringar som visade var trafiken skulle gå, varken mitt eller kanter var utmärkta. Den platsen kommer jag inte att passera om jag inte verkligen måste.

 

Ett strövtåg i Sala tar inte så lång tid, men vi hann både äta och handla.

 

Nu i kväll har jag ätit jordgubbar med vispgrädde och till det ett glas vit JP Chenet. Tyvärr blev det ingen bild på det gottiga, jag hann inte. Nog för att jag har hört talas om att japanerna har konstruerat en kamera som är så snabb att den hinner fotografera munnen på en kvinna när den är stängd men någon sådan har jag inte   .

 

Nu skall jag gå in i midsommarnatten och ha en härlig sovmorgon i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards