Alla inlägg den 7 juni 2011

Av jan Eriksson - 7 juni 2011 22:41

Måndag på en tisdag kan det vara något vettigt?


Dagen började med att jag satt skrivvakt åt en lärare själv hade han fått en besiktningstid till sin bil där han bor. Det kom sju elever som var intresserade, en sa att det inte var det provet han skulle skriva och så drog han, en satt fem minuter med provet sen lämnade han in utan att svara på något och inte heller skriva sitt namn. Övriga svarade efter bästa förmåga, När de eleverna var klara gick jag upp på Loftet(lärarrummet) för att ta en fika och prata lite, men då blev jag skrivvakt igen till en komvuxare. Lite paus fick jag efter det i alla fall. Innan jag gick till min "normala" klass den fick påbörja städningen av sin sal som dom har använt.


Lunch skulle jag jag väl ha sen, det blev lite slappande, och sen var det dags för eleverna att göra ett studiebesök på Kölen, det är där som utbildningen till Chaufförer och grävmaskinsförare är placerad. Under förflyttningen dit tappade vi bara en elev och det var ju ganska väntat. Lärarna som skulle ta emot där hade glömt bort det så det blev en halvtimmes väntan, sen blev det rundvandring, först i lokalerna sen ut på den stora körplanen.


När vi efter det att eleverna hade fått ta sig mot hemmet så stog vi och pratade med en lärare från Kölen och han tyckte det var bra att eleverna fick komma på besök både för att dom skulle se lite av lokaliteterna men äve så att lärare fick träffa dem, något sånt hade inte skett de senaste fem tio åren. Då kände jag mig lite nöjd för idén kom ju från mig, jag har ju hört på elever att dom ville dit på besök.


 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards