Alla inlägg den 21 juni 2011

Av jan Eriksson - 21 juni 2011 22:28

I går tog jag bilen till dottern med familj, det var lite saker jag tänkte hämta.

Jag blev barnvakt också för dotter och måg skulle iväg med en av deras bilar för att få en arbetsorder, det var alltså dags för besiktning och den bilen har stått i stort sett sen förra bes. Det är ju inte så krävande att vara barnvakt och den som "kräver" mest är den här lilla trollungen.

 

  

 

Jag begav mig ut på en knä och kryptur i trädgården och där fann jag det här.

 

  

 

Och alldeles intill växer ju den här bondpionen, rotskott från en som växte vid en lärarbostad på skolgården vid det som förr hette Ösby skola.

 

  

 

Nu kommer erkännandet jag åt faktiskt upp det här smultronet och några till  , hittade lite blåbär också som jag stoppade i munnen.

 

  

 

Det var skapligt väder i går och ännu bättre i dag, för övrigt har det mest sett ut som det gör här.

 

  

 

Jag hoppas att vädret blir soligare och varmare framöver.

Ovido - Quiz & Flashcards