Alla inlägg den 28 maj 2010

Av jan Eriksson - 28 maj 2010 19:41

Först skall jag ta lite om torsdagen. Det var väl en ganska normal dag på jobbet, eleverna skruvade ganska bra om jag får säga mitt. På hemvägen hann jag hämta mitt efterlängtade paket. I brevlådan låg det två brev, ett från kriminalvårdsstyrelsen och ett från hyresvärden, det ena var ju ett som jag visste skulle komma, det har att göra med ett åtagande jag har, men det andra från hyresvärden var ju ganska patetiskt. Min bil som står i reservregistret måste jag flytta från parkeringen då den enligt deras bedömning inte är i körbart tillstånd, man får alltså inte ha en bil på parkeringen om den är "avställd" men försäkrad. Det kostar 50:- per dygn om den står kvar och efter en tid så körs den till skrotning på min bekostnad. Nu är det ju så att jag redan har kört den till reparation =) Paketet är öppnat och alla delar verkar finnas.

 

Fredagen började med ett samtal till hyresvärdens ombud angående bilen men mest för att klaga på "rävfarmaren", ham lovade att prata med de som matar det framkom också att jag borde ta kontakt med kommunens jägare. När sen lektionerna började så fortsatte man att skruva på min växellåda eller iaf på dess upphängning. Till lunch var den NERE =) den hann även med en avtvättning och lite början på en delning av den för att kolla vad som skorrar.

Jag fick en kort dag då eleverna skulle göra ett omprov på den el dom skall ha lärt sig, endast en elev skulle ha varit kvar, men han har inte haft en dags bortavaro på hela läsåret så han fick "kompledigt", läraren skulle på utsläpp av studenter så även jag tog ledigt. Jag var in på Pressbyrån, innan jag tog bussen, den dricka jag köpte kom mig att tänka på en bok jag läste för många år sen "Dårfinkarnas sammanslutning" av Kennedy Ó Toole, det är en riktigt knäpp berätteklse. Tyvärr så var det den sista boken han skrev, ja han har bara skrivit två.

När jag kom hem hamnade jag i ett samtal med en elev som sitter i en knepig sits, det är inte han som har gjort något fel men han blir drabbad. Senare på kvällen började jag pyssla lite med mitt paket =)

Ovido - Quiz & Flashcards