Alla inlägg den 6 maj 2010

Av jan Eriksson - 6 maj 2010 19:37

Jag var ju skrivvakt i två omgångar på onsdagen den första redan 08:30. Efter den sittningen så gick jag till "klassen" för att se hur det var där. Nog var det allt, det hade varit bråk mellan tjejen i klassen och en "EPA-raggare" mental fjortis alltså. Hon hade visst sparkat på honom och då svarade han med att kleta olja i ansiktet på henne, det gick ju inte att tvätta bort utan att sminket försvann, och i den åldern är ju utseendet mycket viktigt, allt slutade med att hon gick hem. Jag tog upp lite med läraren och han sa "jag hinner inte med överallt hela tiden när jag är ensam" det känns ju skönt för min del, lite nytta gör jag ju då.

På eftermiddagen så fick jag ett mail genom skolan där man ville att jag skulle lägga in min semester, men eftersom jag inte har semester så svarade jag att det tänkte jag inte alls göra, jag är nöjd med att få mitt sommaruppehåll =)

 

Kvällen blev lång då sonen jobbade till halv elva, så klockan elva var det kvällskaffe.

 

Sen var det plötsligt torsdag. att det var "konfliktdag" i dag det hade jag totalt glömt bort. Jag pysslade med lite diverse tills det var dags att hjälpa till på datakunskapen. I dag satte jag in mina resurser på en elev som har möjlighet att nå ett G om han jobbar på, att sätta in kraft är som att sätta in pengar på Ebberöds Bank, det ger ingen ränta.

 

Matrasten var ganska lugn, det var bara två tjejer som kom och ville ha kontakt med sin lärare, dom hade blivit sjuka (dåliga) och ville hämta sina böcker i lektionssalen, jag följde med och öppnade, sen fortsatte lunchen.

Efter lunch var jag med i den klassen, läraren fastnade ju med en annan lärare i nästan en kvart. Det är en lärare som måste förklara i detalj allt som han skall meddela, jobbigt tycker kollegorna, bedrövligt tycker eleverna, vissa dissar halva lektionerna för att det händer ju sällan något vettigt innan första rasten.

Den här klassen kämpade vidare med hydrauliken, men borde ha läst lite matte först för hur man räknar ut vad det har dom inte en susning om. Blandar och ger och gissar mest hela tiden. Efter jobbet skulle det bli möte men det "glömde" jag bort =)

Ovido - Quiz & Flashcards