Alla inlägg den 30 maj 2010

Av jan Eriksson - 30 maj 2010 15:36

Börjar jag bli gammal eller vad är det för fel? Jag hann inte skriva blogg i går, varför ja det vete 17.

Det här hände i alla fall. Klaev upp skapligt (halv elva) sen började jag titta lite på min nya laptop. Förmiddagskeffet intogs tillsammans med lite spel och prat på nätet. En bussresa till Heby planerades, det behövs ju alltid mat. Halv två gick jag mot busshållplatsen, gissa om det kom regn eller om det var uppehåll?

Att jag reste till Heby och inte bara stannade i Morgongåva hänger samman med den trisslott jag köpte på hemresan i fredags. Jag skrapade den på kvällen och döm om min förvåning men det var 75:- på skrapet och vid vidare koll så blev det tio gånger beloppet  . När jag sen satt och väntade på att returbussen skulle komma så passade jag på att äta lite "nyttigt" det blev en Bratwurst med pommesfrittes och räksallad. Det var väldigt svart i horisonten, så jag bara bävade för vad som kunde komma ur de molnen. Nästan hemma öppnades kranen och det störtregnade under en dryg kilometer för att sen vara uppehåll igen, men jag hann bara av bussen så var det över mig stora kalla droppar med inslag av hagel, jag var glad att papperskassen höll.

Här hemma testade jag sen om det gick att få kontakt med min gamla dator i nätet men jag lyckades inte, det blev att bränna en skiva och flytta bilder som tidigare. Småningom skall väl nätet också fungera.

Lite spel på kvällen med en kompis som satt och åt godis! Jag blev ju också sugen men hade inget hemma, det fick bli en korv ärtsoppa tillsammans med två hårda mackor med cheddarost. Jag hade ju inte det jag helst vill ha i ärtsoppan hemma så den fick gå ner i alla fall. Nu får ni inte förklara mig som tokig men jag använder faktiskt lingonsylt till ärtsoppan :)

 

Så här långt på söndagen har det mest varit disk och matlagning, och nu tror jag faktiskt att den så kallade färskpotatisen är färdig så att jag kan äta lite helstekt fläskkarré med gräddsås, tomater och en liten klick Bearnaisésås.

Ovido - Quiz & Flashcards