Alla inlägg den 24 maj 2010

Av jan Eriksson - 24 maj 2010 22:17

Gick upp i vanlig tid iväg till bussen efter det vanliga turerna hemma, kaffe toa och dator   På väg till bussen hör jag ett plastigt rassel och tittar ner men ser bara ett litet blått plastlock, alltså inget av intresse.

Trångt på bussen många fick stå i närmare tre mil.

Jag fick sitta men satt illa på ett fällsäte.

Jag kom iaf fram dit jag skulle, tog upp nyckelknippan för att dra min blå "plupp" men den fanns inte på nyckelknippan, nu gick det upp ett litet ljus   det ver ju min "plupp" som såg ut som ett plastlock. Bara att ringa till datortekninkerna för att kolla om dom var på plats. Nu har jag en ny "plupp" av en ny modell.

 

Lektionen hade nästanbörjat när jag kom dit men jag hade ju laga förfall. Två bilar fanns det att skruva på en Ford som kom in i fredags, den hade gått över en refug vid Mc Donalds, mamman kollade om barnen hade bältena på och där var det en refug också. Vad var sönder på den då? Ett fäste till växellådan, upphängningen till växelspaken och sen en spricka i nedre delen av växellådan. Ner plockning och ett besök hos "SkrotHulda" löste det problemet. Materialkostnad inklusive hypoidolja 700:-.

 

Den andra bilen är en VW LT 31 (lätt lastbil) där det fattas tre kuggar på startkransen. Ett fel till är ju att troligen har topplockspackningen också gått, men det skall kollas i morgon.

 

Två elever jobbade med Forden och en tredje anslöt när det var dags att lägga om lite däck, tre jobbade med folkvagnen och övriga hade "fjortisdagis" i klassrummet.

 

På kvällen så flyttade jag om lit ehjul här hemma, Volvon skall ju på reparation och i den låg vinterhjulen till mercan, sommarhjulen till volvon fanns i källaren, nu har dom bytt plats .

Sonen jobbade över i kväll men eftersom han får lön i natt så skall han åka till Enköping så att han är där efter midnatt, jo jag följer med =)

 

Ovido - Quiz & Flashcards