Alla inlägg den 1 maj 2010

Av jan Eriksson - 1 maj 2010 10:50

Då har Valborg passerat utan att sätta allt för stora spår.

Jag gick upp så att jag fikade med sonen innan han åkte till jobbet. Det blev att plocka lite här, sen mat och kaffe igen för att ta bussen 13:12 mot Sala, nog blev det mot Sala för när vi kom in i Heby så tog bussen en konstig väg, den skulle vända där för att sen gå tillbaka till Uppsala. Vad gör man då? jo jag köpte en glass och inväntade nästa buss till Sala. Det vat inte något vidare väder, så promenaden genom stan gav inga fotograferingstillfällen, jag hade ju tänkt att fota lite fina bilar ur annorlunda vinklar. En paus i stadsparken för att kolla in folklivet gav inte heller något så jag gick till sonens jobb och satte mig i bilen för att lyssna på radio och slappa. Det blev mycket slappande för sonen fick lov att arbeta över, det han inte fick dagen innan då han var beredd på att göra det. Klockan åtta kom han loss men det var fortfarande inte färdigt på jobbet men en annan där hade börjat att bossa och det resulterade i att allt tog längre tid, jag förstår honom och jag vet att han kan bli fly förbannad. Vi bestämde att det var lika bra att åka hem direkt för det hade börjat komma lite duggregn till och från. När vi åkte ut från Salbergaområdet så såg vi att crusing karavanen rörde sig i vänstervarv så vi tog och la oss i högervarv. Där blev vi lurade för vi hamnade också i slingan, fråga mig inte hur man körde. När vi skulle passerar stationen så var det avspärrat och det blev att ta sig genom staden i karavanen. Svängde av och in på COOP för att handla det som vi inte kommit ihåg i en dryg vecka, toalettpappret var nämligen på upphällningen. Ut från COOP gick det bra men var åter igen tvungna att "crusa" vi kom helskinnade igenom den stora rondellen och sen släppte köerna. Men många breda bilar mötte vi under resan, och även när vi kommit till Vittinge så kom det korta karavaner med "raggarbilar" från Uppsalahållet.

Resten av kvällen satt jag till och från vid datorn men det var ingen större aktivitet där, strax innan midnatt så stängde jag ner och tog en bok.

 

Ovido - Quiz & Flashcards