Alla inlägg den 26 maj 2010

Av jan Eriksson - 26 maj 2010 20:04

I dag skulle ju min volvo till "doktorn" redan klockan sju var den lastad på ett riktigt bilsläp och resan mot Uppsala började. Avastat och klart var det till åtta, det är ju ingen lång resa.

 

Arbetet med elever började en kvart i nio då jag sökte upp var dom "häckade", två fanns det där så jag väntade in lektionsstarten (0905)tillsammans med dem. Tio minuter i nio fick den ene eleven ett SMS och han tog bussen till stan för att vara med en kompis istället för att ha sin lektion i svenska, ja det är ju hans val. Då var min egentliga arbetsdag över =), men eftersom jag är där för att arbeta smög jag in i en annan klass som jag också ställer upp och hjälper till i, dom skulle ha skrivning på eftermiddagen. Lunch fick jag ha i ensamhet eftersom alla andra passade på att endera åka ut på stan och äta eller luncha tillsammans med sina respektive.

 

Då var det dags för eleverna att göra sin skrivning, då det är trångt i bänkarna så delade vi dem i två klassrum, jag i det ena läraren i det andra. Skrivandet var ganska snabbt avklarat, och min undran är varför läser man inte på lite inför prov, det är ju i alla fall en utbildning som dom själva (eller föräldrarna) har valt.

Efter deras tvårast blev det lite fika med bröd från en "kund". Efter den pausen fick eleverna "hemjobb" jag och läraren tog och hiossade upp min bil för att kolla lite var alla bultar sitter, jag har ju någorlunda koll för det är ju inte den första Volvon av den modellen som jag har. Jag tog också en förkortad eftermiddag, det tar jag igen i morgon då det är möte.

Det var en liten buss som gick mot Heby vid den tiden, men den blev inte fullsatt. En koll i brevlådan visade att där låg det ett rosa brev, jag blev inte frövånad för jag har gått och väntat på det ett tag nu. Men vad var det för brev nu då?? Jo det var från "vampyrerna" på Akademiska dom vill ha lite blod igen.

När jag sen kommit in kom det ett SMS som jag också har väntat på i snart en månad, där stog det att mitt paket från XXXXX nu finns att hämta på utlämningsstället i Morgongåva, vad det är för paket det får ni fortsätta att fundera på =)

Ovido - Quiz & Flashcards