Alla inlägg den 9 maj 2010

Av jan Eriksson - 9 maj 2010 17:04

Det blev ju fredag även den här veckan, skolan var som vanligt lite avslappnad i slutet av veckan. På eftermiddagen var jag och pratade lite med en på Frivården om ett eventuellt uppdrag. När jag sen kom hem så ringde jag och pratade med den jag hade lämnat som referens, så att den inte skulle vara helt oförberedd när det ringer en och säger att den är från Kriminalvårdsstyrelsen   


Senare på kvällen kom sonens halvbror och hans pappa över så vi spelade kort och pratade tills klockan var halv fyra. I samband med en rökpaus på balkongen såg vi att nu är det en halvtam räv som grannarna matar, den reagerade inte ens på kamerans blixt och inte på att vi stog och pratade på balkongen tio meter från den. Jag vill inte ha en halvtam räv som smyger omkring vid vår uteplats. Jag kommer att ta upp det när jag ringer Hebygårdar på måndag.


Lördagsmorgon blev sovmorgon därefter blev det en vända för att handla lite, vad jag då såg var att nu kommer grönskan på träden med en väldig fart. En hockey match blev det först på eftermiddagen och på kvällen blev det slalom mellan speedway och matchen Finland - Danmark.


I dag söndag så skulle sonen jobba så klockorna var ställda på halv sex, jag vaknade när sonen gick ut genom ytterdörren kvart över sex, gick iaf upp och plockade i lite disk i diskbaljan det hade ju hunnit samla sig lite nytt sen i fredags. Efter frukost, diskning och matlagning tog jag och sov middag. Nu har sonen kommit tillbaka från jobbet och jag har tittat lite på TV. Egentligen så väntar jag på att en kompis skall dyka upp här så att jag får lite prat och några spel innan det är dags att se matchen Sverige - Norge senare i kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards