Alla inlägg den 4 maj 2010

Av jan Eriksson - 4 maj 2010 22:00

Måndagen flöt på som den borde, inget speciellt hände och eleverna gjorde det dom skulle.

 

Då kommer tisdagen:

 

Den började med  att jag hjälpte läraren i trafikkunskap första timmen. Sen blev det ett litet uppehåll så jag hann att ringa en "fjärdeklassare", sen tog jag lunch på TittOpp där serverade man rotmos och fläsklägg.

Dags att göra lite nytta igen då. Jag skulle ersätta lärarinnan som har specialsvenske med några ettor. En av tre kom, ingen av de andra svarade i sina mobiler, inget att göra något åt bara att anteckna läget. En tur till "slottet" där jag hämtade de skrivningar som skall göras i morgon i två omgångar, en redan halv åtta och sen en på sen eftermiddag, det blev också en del prat om gamla elever, med en lärare, som både hon och jag har haft tidigare kontakter med. Mest blev det prat om den eleven som var klar till jul, hon fick också en förklaring varför det blev som det blev med mina gamla kollegor, hon var också den första som stöttade mig då.  En kort vända till lärarrummet för en kopp kaffe. Sen måste jag ju också kolla om det var några elever som var på datorkunskapen. Nu fick även jag bege mig hemåt.

Hemma så somnade jag en timme. Sen speedway på TV innan jag hamnade här.

Ovido - Quiz & Flashcards