Alla inlägg den 30 maj 2011

Av jan Eriksson - 30 maj 2011 22:29

Härlig måndag eller kanske inte.

 

Det började med en tidig fika hemma och sen iväg till Uppsala för att ta itu med dagens små problem.

 

Skoldagen började lungt och stilla, det var de som pluggade inför prov och några som skruvade. Dagens lunch var framflyttad en timme för de som tar sin studentexamen skulle äta i omgångar först. När det var dags för dem att äta så kom det två lärare från transportdelen av skolan och ställde ner en container, jag förstog ju vad som skulle göras, alla gamla utslitna däck skulle lastas, och det var visst ettornas jobb, någon förvarning hade vi ju inte fått, jag tog väl tag i det och sa till tre elever att nu finns det jobb   . Det blev att två lekte "Apa" som rullade fram däck och den tredje kastade in i cóntainern, jobbet på minner om det gamla dataspelet. När lararna hade ätit sin sommarlunch var det bara för dem att dra upp containern igen och åka vidare, tyvärr så var det ingen som tackade för att jobbet var utfört.

 

Hungrig som bara den så fick jag min lunch och en kopp kaffe, sen var det dags för tre elever att skriva lite restprov. Två med olika prov i en "skrubb" och den tredje i en annan. Vid en här tiden kommer läraren på att det skulle visst vara ett möte klockan två, så det blev att jag fick styra upp hela klassen, något som jag inte har betalt för men väl strukturen. Det gick bra och nu är eleverna snart klara med alla jobb som har påbörjats men som har blivit stående i brist på reservdelar. Hur morgondagen blir det visar sig, men jag skall försöka att få ihop det viktigaste på mitt luftgevär innan eleverna kommer.

 

Nu är klockan som vanligt ganska mycket så jag säger god natt.

 

Ovido - Quiz & Flashcards