Alla inlägg den 17 maj 2011

Av jan Eriksson - 17 maj 2011 22:23

Det har varit lite tunnt med inlägg här. Nu skall det bli lite ordning på torpet(lägenheten). Jag har skaffat mig en ny scanner så att jag skall kunna scanna alla svartvita negativ som ligger, ja 650 st finns hos arkivarien i Heby, men efter två år utan resultat så tänker jag ta hem dem igen. Jag har ju tänkt mig att det skall bli något av bilderna, kanske en biblioteksutställning, bok eller iaf en omfattande DVD med bilder från Vittinge och Morgongåva i mitten av förra seklet.

Jag har ju redan skrivit en kortare redogörelse för de flesta negativen, men det är ju lättare när jag har scannat dem och gjort dem till positiv. Det är ju fördelen med att hålla på med analogt fotograferande, man kan vända det negativa till något positivt.

Ovido - Quiz & Flashcards