Alla inlägg den 9 maj 2011

Av jan Eriksson - 9 maj 2011 23:04

Degen började ju som vanligt med en   och lite uppsnack, när jag och läraren sitter där så kommer våran programrektor och berättar att det är två killar från en grundskola som vill vara med och se vad som händer i en fordonsetta.

 

Förmiddagen flöt vidare med att jag försökte att få två eller tre elever att förstå grunderna med elektriciteten, att jag är osäker på hur många beror på att en av killarna var där hela tiden medans det var två som böt av varandra  . Vad är skillnaden mellan seriekoppling och parallellkoppling tror jag gick in hos dem.

 

Efter lunch skulle dom skriva, men det blev uppskjutet till efter kaffet. När vi satt och fikade så kom det ett besked om att tryckluften måste stängas av på direkten. Trycktanken i källaren är utdömd, och får inte användas över huvud taget. Tanken är på 2-3 kubikmeter och trycket 12 kgkvadratcentimeter, det är en stor kraft. Efter en massa samtal både hit och dit av de som har hand om inköpen blev läget att det måste köpas in två små kompressorer så att verksamheten kan fortsätta terminen ut, man kan nämligen inte ens få ner de bilar som står upplyfta utan tryckluft.

 

Skrivningarna gick väl sisådär för eleverna, men jag tror att dom kan få ett G.

 

När jag kom hem så var jag ju intresserad av att se hur långt man hade kommit med ställningsbyggandet inför saneringen, men man hade inte gjort någonting.

 

Resten av kvällen var en TV-kväll med hockey, Sverige förlorade och det kanske var bra  

 

Nu skall jag fundera på om jag skall gå på 50-årskaffe på lördag, klart att jag vill men kanske det blir lite konstigt sällskap då det kommer att vara fullsatt med präster   

Ovido - Quiz & Flashcards