Alla inlägg den 19 maj 2011

Av jan Eriksson - 19 maj 2011 20:26

Det var en kall och blåsig morgon när jag åkte till jobbet, och trots att solen kom fram så blev det inte varmare.

 

För övrig så började dagen med att jag fick samla ihop lite elever för dom skulle vara i en annan lokal än vad dom är vana vid, det är ju inte lätt när dom gärna fastnar både här och där. Därefter hjälpte jag den jag brukar hjälpa med att hålla lite ordning på de elever som var på plats, men även med att hjälpa en kille att hitta svaren på alla frågor som han hade kvar i övningshäftet. Det är en seriös invandrarkille som kan och törs fråga, i går frågade han var "matsedel" betyder, ja hur förklarar man det? Det är ju de där enkla vardagsorden som är svårast att förklara, men jag kom på en skaplig förklaring genom att använda det franska ordet meny   

 

Det var en sån där härligt kort skoldag, även om jag hade lite jag skulle läsa, men det går ju lika bra hemma. När jag står och väntar på stadsbussen så kommer hela världen mot mig för efter gatan kommer det här rullande.

 

  

 

När jag kommit hem tog jag och skrev ett mail till den i Heby kommun som har haft mina negativ i snart två år, så i morgon skall jag åka dit och hämta dem.

Ovido - Quiz & Flashcards