Alla inlägg den 28 maj 2011

Av jan Eriksson - 28 maj 2011 00:27

Fredagen räknas ju normalt som veckans sista dag, det här är ju en bra fredag då även vi som jobbar åt kommunen får vårat bidrag som ersättning för förlorad fritid   

 

Dagen började med att det var ett möte "igen" det är fortfarande hösten och tjänstefördelningen som är på agendan. Det var mycket prat över huvudet på varandra och det verkar vara mycket svårt att ta bort de vattentäta skotten, det är alldeles för mycket vi och dom, mycket konstigt då det är sånt someleverna skall lära sig att ta bort. Jag avlägsnade mig därifrån för att släppa in eleverna då jag tycker att dom är ganska viktiga.

Förmiddagen gick, jag satt skrivvakt och Instruktören handledde elever i hallen. Det står en Chevrolet Impala där som var inne för att poleras, men när den skulle köras ut så fungerade inte startmotorn, inget som är relaterat till det eleverna gjorde med bilen men något som måste fixas innan den skall lämna skolan.

 

Snabba ryck på lunchen jag åkte ivag med instruktören, han skulle beställa lite reservdelar, och vi skulle ju ha något i magen också det blev kebab.

 

Tillbaka till eleverna och den trliskande bilen. Efter många tester konstareras det att det är startmotorn som har trasiga lindningar, kunden skall skaffa en ny och den kommer förhoppningsvis på måndag.

I halv tvåtiden fick eleverna ta helg och vi andra var inte heller så sena att ta våran. Jag tog en buss ner på stan men gick av så att jag skulle kunna fota Uppsala´s största trappa.

 

  

Att fånga den här mastodonttrappen med bara en människa klockan 14:15 en fredag det måste vara en lyckträff  

 

Men hur man tänkte när man gjorde den det vet jag inte för här kommer man ju ingen stans.

 

  

 

När jag kom hem framemot kvällen så hade jag en inbjudan till att komma till ungdomsgården för att ta en kopp kaffe och en massa prat, och det tackar man ju inte nej till.

 

Ovido - Quiz & Flashcards