Alla inlägg den 26 maj 2011

Av jan Eriksson - 26 maj 2011 21:27

Virrig dag på jobbet.

 

Det började med att vi skulle ha ett möte klockan 08oo angående tjänstefördelningen till hösten, tio minuter över dyker programrektorn upp, glatt smilande   Någon direkt fördelning blev det ju inte.

Det enda vi fick reda på var att en Fd lärare skulle komma och jobba lite.

Jag skulle ju ha en klass på morgonen i stället för en lärare som var på studiebesök i Finland. Jag satt och väntade men inte kom det några elever, det kan ju bero på att den läraren rör till sina lektioner, flyttar hit och dit så att det skall passa honom i första hand.

 

Medans jag väntar på de eleverna så dyker det upp två andra lärare och frågar efter den läraren som jag jobbar mest med, han har fått gå in och ta den klassen också, men två dagar den här veckan är han och lär upp tvåor och treor i delar av kurser som dom missade i ettan. Jag letar reda på den "gamla" läraren och ber honom att ta de eleverna, inte för att det är mitt jobb men för att eleverna skall få lite handledning.

 

Förmiddagen kom och gick och det blev dags för lunch, jag hann prata med finlandsresenären och förklara läget innan jag åt min mat. Efter lunchen så tog jag en helt sanktionerad promenad på stan.

Naturligtvis hade jag kameran med mig och det första jag ville fotografera var det här huset.

    Jag tycker att det skall förevigas innan man klär in det med glasfasad.

 

Sen gick jag vidare och hittade den här bilden.

  

 

Det är nog inte så många som lägger märke till den balkongen.

 

Ytterligare en vacker fasad fanns efter min väg.

 

  

 

Vart gick då min promenad? Jo jag var åter igen till vampyrerna på Akademiska, i dag var dom verkligen på hugget för jag hann inte ens ta ett glas saft innan det var min tur. Själva tömningen tar ju inte heller så lång tid i mitt fall, jag fick också reda på förra tappnngens värden HB var 161 den gången. Kaffe och smörgås är ju ett måste när man är dit, det är skönt att sitta och slappa en stund efteråt.

 

Jag tog en skön promenad till Resecentrum för at tta bussen hem, när jag skall korsa gatan så kommer den bussen jag tänkte ta, men jag stressade inte för det var verkligen härligt väder, jag tog och inhandlade en sån här i stället.

 

  

 

Väl hemma igen så var jag ju nyfiken på om företaget som har haft den här maskinen stående i två veckor hade gjort något.

 

  

 

Jo i dag hade man tagit bort asbetsplattorna och fogarna på min balkong.

 

   

 

   Skönt att det är på gång för den här kommunen är ju inte kända för att tänka så långt, jag undrar verkligen hur man tänkte när man la en stor grushög på gångstigen?

 

  

 

Ja bilden är gammal men grushögen ligger kvar.

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards