Alla inlägg den 7 maj 2011

Av jan Eriksson - 7 maj 2011 22:40

Som vanligt på lördagar så börjar dagen med kaffe och melodikryss, det var inte allt för svårt i dag.

 

Efter krysset var jag ner i tvättstugan och kollade vilken dag det var som jag hade tingat maskinerna, och nog var det i dag. I med två tvättar och det sista tvättmedlet, sen var det bara att ta sig till en annan del av Vittinge. Först var jag till Karlssons och handlade tvättmedel och tre "pingvinstänger", sen bar det av till nästa Carlsson där jag köpte lite mat, bland annat älgpölsa det är något som jag kan rekommendera, den är inte lika fet som annan pölsa. Naturligtvis så glömde jag att köpa bordsmargarin, så nu får jag äta torra mackor i morgon bitte. Ytterligare två tvättar hade jag att ta hand om innan jag kunde sätta mig ner och äta mat. Kom på att det var lite hockey på eftermiddagen så det var vid TV jag satt och åt dagens mål, bratvurst och ett stekt ägg.

 

Jag fick genom Buzador möjligheten att få bra pris på gammalt guld som ingen har använt de senaste årtiondena, jag skickade in det i onsdags och redan i fredags hade jag ersättningen på mitt konto, vad det blev det behåller jag för mig själv. Så mycket blev det i alla fall att jag nu skall skaffa mig en riktig negativscanner så att alla gamla negativ kan få en ny framtid. Det är ju snart två år sen jag lånade ut dem till kommunen för inscanning, men det går visst ganska trögt.

 

Kvällen blev en TV-kväll med både ishockey och motortävlingar.

 

Nu är det dags att leta vidare efter en vettig scanner på nätet, jag har hittat en som verkar lovande.

Ovido - Quiz & Flashcards