Alla inlägg den 29 maj 2011

Av jan Eriksson - 29 maj 2011 23:35

Lördagen försvann ganska snabbt, efter lösning av melodikryss ställdes kosan mot Uppsala för diverse matinköp. Hem för att laga lite, det blev tortiljas på kvällen, sen var det ju mycket köttfärs kvar så jag gjorde köttfärssås till fyra matlådor. Kvällen avslutades med det som jag tittar på varannan lördag, den här gången var det tävlingar i Prag, upplandssonen Andreas Jonsson gjorde ganska bra körningar men det räckte inte fram till semifinal den här gången.

 

Då var det helt plötsligt söndag. Tvättstugan var bokad så det var läge för att sortera tvätten, enklare att göra det innan man är i tvättstugan. Tvättade och samtidigt så gjorde jag om en ful lagerhylla till ett datorbord, där jag kan ha både den bärbara och scannern, den bör ju inte stå i köket där det blir matos och annat. Som middag serverades det fläskfile med gräddsås, under tiden vi (jag och sonen) åt tittade vi på handboll, sträckte ut oss i varsin soffa och somnade. Sovandet gjorde att ingen reagerade på att det plingade på dörren, det var svärsonen som var hit för att lämna tillbaka lånebilen. Det var ju inte värre med det än att vi tog en promenad dit nu på kvällen, provsatt den utbyggda altanen och pratade till en kopp kaffe.

 

Nu är det väl dags att sova lite om man skall orka med de "bedrövliga" eleverna i morgon. Hej och god natt  

Ovido - Quiz & Flashcards