Alla inlägg den 30 juli 2010

Av jan Eriksson - 30 juli 2010 22:50

Vaknade sent men sonen hann få i sig lite kaffe innan han var tvungen att åka. Jag brukar ju vara uppe ett bra tag innan han behöver vakna, han har ju ett sånt jobb att han börjar strax efter tio.

 

Dagen blev lugn, jag läste lite och sen gick jag ut och hämtade posten. Där fanns inte det som alla pratar om "Liberiabrev" men väl ett från England.   Det var ett brev som jag gensat löste in. Man får en hel del om man handlar taktiskt.

När jag kommit hem så började jag förbereda söndagsmiddagen, det skall bli benfria fläskkottletter och till dem gjorde jag i ordning pressgurka som ju helst skall ligga och dra några dagar.

 

Av jan Eriksson - 30 juli 2010 21:14

Jag skulle ju ha skrivit här redan i går men var lite seg när speedwayen var avklarad, det var sista chansen till lag VM för sveriges del.

 

Min dag började med att sonens lägenhet skulle visas, det var andra chansen för den som skulle ha varit där på onsdagen, jag var på plats tio minuter i tio, den skulle visas tio. När jag hade stått och hängt på balkongräcket i dryga timmen, det finns ju inget att sitta på om man inte väljer toalettstolen förståss, så släkte jag och stängde, hon verkar inte så angelägen.

 

Jag skulle ju åka vidare till en stad där man tidigare anordnade TT-VM, och numera körs det ett uppvisningslopp.

Halvvägs stannade jag och tog en paus i höjd med Gasarnas hemmabana.

 

   Så här var vädret.

 

Jag fortsatte resten av resan och hamnade småningom på en välkänd korvkiosk, med ett lite malplacerat namn, nog för att det är norrland men att det heter Lappens känns fel   

 

Inte ens utsikten därifrån gör landskepet rättvisa det heter ju att det skall vara blånande berg men jag tycker mest att dom är grå.

 

 

 

  

Tiden gick fort och jag som skulle träffa en  

Det var ingen farlig groda så den kan nog få flera besök  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards