Alla inlägg den 25 juli 2010

Av jan Eriksson - 25 juli 2010 18:12

Jag har nog fått smak på Melodikrysset igen efter lång bortavaro, för även den här lördagen vaknade jag så pass tidigt att det blev löst på nätet medans jag drack mitt morgonkaffe. därefter bar det iväg för att låna ett släp och sen flytta två soffor från Sala till Vittinge, den ena var en bäddsoffa som inte gick att plocka isär med de verktyg som fanns att tillgå. När jag hade varit och lämnat tillbaka lånesläpet kom regnet så sakta och fint, nu har det regnat i stortsett lika fint i ett dygn, hoppas att svamp och blåbär suger till sig fukten så att jag kan göra en lyckosam skogstur i veckan.

 

Vad sker det annars i min näromgivning?

 

Jo kollektivet som till och från är i grannfastigheten startade upp en grästrimmer i går, körde den två minuter och sen blev det inte mera, den trädgården kanske skulle må bra av att bli avbetad av några får en vecka eller så.

 

Helt slut efter soffbärning så kvällen innehöll inge avancerade övningar. Söndagen försvann med en väldig fart det blev inte mycket mera gjort än att laga mat och diska. Nu skall jag se om jag kanske får lite hjärngympa till kvällen

Ovido - Quiz & Flashcards