Alla inlägg den 1 juli 2010

Av jan Eriksson - 1 juli 2010 21:47

När jag tittade ut på förmiddagen så låg det tjocka svarta moln i SV , detta gjorde att jag bestämde mig för att något pysslande ute skulle det inte bli. Jag tog och plockade av lita i köket, och sen satte jag en bulldeg. Det fanns sug efter hembakade kanelbullar med kall mjölk. Baket gick bra och bullarna är goda  

 

När sonen kom från sitt jobb blev det att ta fram avbitare, lödkolv och diverse tillbehör, det hade nämligen gått sönder en RCA-kontakt som tillhör lågsignalkabeln till subwooferförstärkaren. Det är inte lätt att hänga i krokig arm och löda små kontakter, men efter många fula ord och knäböjningar så fungerade det igen, tur i oturen var väl att jag hade några sådana kontakter hemma.

 

Nu sitter jag vid den här maskinen igen, radion står på och det är Karlavagnen, ute på en åkerlapp håller en bonde på att stränglägga hö, det blir väl en balpress där i morgon.

Jag såg igelkotten utanför nu i kväll och tänkte fotografera den men jag avstog när den stog och åt på en död fågelunge.

 

Något annat finns inte att berätta från min lilla håla.

Ovido - Quiz & Flashcards